onsdag, maj 18, 2011

Teknikens under

Efter veckan i Spanien har jag suttit och knåpat ihop ett bildspel, med text och musik. Nöjd och stolt tog jag spelet på en sticka och drog i morse till jobbet för att visa upp härligheten för eleverna. Det gick som det alltid går för lärare när det handlar om teknik. Åt skogen! Tydligen hade jag sparat bildspelet i ett felaktigt format och därför kunde det inte visas. Varför sparas det inte automatiskt på rätt sätt undrar jag. Jag lär få fortsätta undra.
I övrigt har dagen varit top of the pops. Eftermiddagen bjöd på fikafrämmande i form av Jenny och Lena och när 4-åringarna byggde en robot i garaget kunde vi andra plöja väsentligheter vid köksbordet.
Kvällen har jag tillbringat på stadens enda kvällsöppna café tillsammans med tre underbara mammor. Tre timmar fyllda av det mesta mellan himmel och jord.
Tack för den här dagen!

1 kommentar:

Vita villan sa...

Tack för igår!
alltid lika trevligt att ses, nästa gång får vi ta en fest :-)
Kram Linda