tisdag, maj 31, 2011

Raindrops keep falling on my head...

Men alltså vad det regnar. Och himmel vilken kall vår det här har varit! Med undantag för veckan i Valencia då. Och himmel så gammal jag måste börja vara med tanke på hur mycket väder jag snackar.
Vi pratade om det i går, jag och min man, hur gammal man känner sig när man hör orden: - Men nog är ju det här en härlig årstid komma ur den egna munnen. Jag känner mig även lite gammal ibland när jag tycker att det är ganska trevligt att vika tvätt eller torka bänken i köket riktigt blank och ren från smulor. Extra gammal känner jag mig när jag tittar på vissa valda delar av min kropp och konstaterar att dessa förmodligen aldrig kommer att bli som de en gång var. Nåja. Jag är ung i sinnet. Eller hur var det nu?

1 kommentar:

Ewa sa...

Ja och det här att Matilda igår benämnde dig som sofia, spanskaläraren, gjorde att jag tänkte precis på det här. Nyss var vi Ewa Sandborg och Sofia Rosenlund, kanske nåns flickvän i vissa kretsar eller hon som går i SP3 eller ES2. Nu är man som andra saker! Åren går.