torsdag, december 11, 2008

Ömt farväl

Bockar nu av de sista dagarna på jobbet och även om det är en vecka kvar så är jag mentalt lite på väg redan nu. Och i dag, när jag kom till en av mina skolor i en by, inte så långt härifrån, sitter hela klassen samlad med två fina paket och rodnar och fnissar så där som bara trettonåringar kan göra. Jag tappade fattningen lite och började darra så smått på underläppen. De små sötnosarna hade bemödat sig om att handla två fina ljuslyktor och två små söta tomtar. Bättre än den bästa löneförhöjningen, helt klart!

Annars drömmer jag mest om ett nytt badrum. Med vad? Hur? När? Många frågor för en amatör...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka fina elever du har, men det måste ju bara betyda att dom tycker om dig. Visst är det kjolfredag idag?

Soffan sa...

Maria: Alltid kjolfredag! Fast mina fredagar har börjat sprida sig över resten av veckan också. Tror att man börjar bli tant när man tycker att jeans är lite hårda och osköna... :-)