torsdag, december 04, 2008

Avrundning

Så var det sagt och gjort. Alla berörda är informerade och jag själv har blivit introducerad i allt det nya. När vårterminen drar igång är jag på ett nytt ställe. Igen. Även om valet är helt och hållet mitt eget så är med en liten klump av sorg i hjärtat som jag lämnar det fina som jag har bakom mig. Några tårar har det blivit och att ta steget känns lite som ett pirr i magen.
Kommer jag att räcka till på den stora, stora skolan med de stora, stora barnen som inte längre kallas barn?
Å andra sidan är det precis vad jag är utbildad för att göra så i rimligt vis bör det gå bra.

Nu går jag och sätter mig vid provhögen och rättar mig galen.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Spännande, grattis! Nya utmaningar!

Åsa sa...

Det går säkert alldeles kanonbra. utvecklande att byta arbetsplats då och då.

Loppans pyssel sa...

Grattis!
Du verkar få nya jobb på löpande band ;)!

Lycka till!

Annas resa sa...

Det kommer att bli så bra, jag lovar! Och känns det skakigt ibland så har du här en kollega att gråta ut mot eller hålla i handen.
Välkommen!

Anonym sa...

Flytväst, Sofia, Flytväst!!!

B

Soffan sa...

Tack alla fina! Puss!