tisdag, december 04, 2007

Husjakten, del III

Vad kan jag säga mer att dagens objekt känns hett. Hetare än hett.
Ett lagom stort hus. Eller lagom... Huset är jättestort men med framtiden i åtanke så känns det alldeles lagom. Känslan där inne var den rätta och området är toppen.
Mer än så kan jag inte säga just nu. Mer än så vet jag väl egentligen inte själv just nu.
Mer än så kan jag inte säga om något just nu. Hela min varlese är uppfylld av kalkyler, uppvärmningssystem, treglasfönster och dräneringsfunderingar.

Vad gör man sen? När man har köpt sitt hus, fixat det som man vill ha det, landat och bestämt sig för att: -Här ska vi bo, i dag och resten av alla dagar. Vad tänker man då på? Vad pratar man då om?
Är det kanske den dagen man bestämmer sig för att börja spela golf? Är det den dagen man köper en husvagn för att ändå liksom vara på väg? Eller är det kanske den dagen man bara lutar sig tillbaka med en god bok, framför den öppna spisen i vardagsrummet, glad över att ha hittat hem?

5 kommentarer:

Åsa sa...

Hoppas ni hittar hem å det snaraste. Annars kan jag väl säga att det nog inte finns så mkt tid till att luta sig tillbaka med en god bok även om man bor i hus. Om du inte har ett ovanligt lugnt och snällt barn förstås.

Anonym sa...

Spännande! Kan inte hjälpa att jag undrar vilket hus det kan vara? Jag kollar på Hemnet nästan varje dag.

Anonym sa...

Hoppas verkligen att ni hittar det ni söker. Lycka till!

Anonym sa...

Shit va spännande! Jag blir sååå nyfiken. Kan man inte få minsta lilla hint om vad det kan tänkas va för ställe?!? *dör annars*

Kram från storstressens näste!
/den nyblivna no more

Soffan sa...

åsa: Jo.. jag kan ju tänka mig att det blir lite samma sak, fast under annat tak. Men ändå... Man drömmer ju liksom.

emma: Fortsättning följer... : )

Maria: Tack! Vi gör vårt bästa!

Nyblivna: Hmmm.. Hur ska jag hinta utan att outa allt för mkt? Un barrio cerca de tu trabajo. Grande. Vista maravillosa.