fredag, juli 02, 2010

Tystnad råder

Mannen jobbar, stora och lilla barnet sover och jag sitter här och knaprar kex och njuter av tystnaden och ensamheten. Förvisso kommer det lilla barnet att vakna mycket snart och vara väldigt hungrig, men tills dess njuter jag för fulla muggar.
Tystnad har det även varit här på bloggen och det beror helt enkelt på att tiden inte räcker till. Kusiner från både Luleå och Malmö har gästat vår stad tillsammans med sina respektive föräldrar och det har så klart varit mycket trevligare än att sitta framför datorn. Dessutom har jag lyckats drämma kameran i golvet så illa att jag blev tvungen att bränna iväg till en viss elektronikaffär för att skaffa en ny. När vi väl hade knäppt några foton med den nya kameran visade det sig att det gamla minneskortet inte ville vara i den nya kameran så vi fick återvända till elektronikaffären för att köpa nytt minne. Nu kan jag nog förhoppningsvis bidra med några bilder från vår vardag här på bloggen. Dessvärre försvann gårdagens bilder från bebistitten i Hortlax. Det betyder helt enkelt att vi får återvända snart igen innan lille Calle har hunnit växa allt för många centimeter.
I dag har vi inte bara köpt minne. Vi har dessutom besökt kyrkmarknaden i Öjebyn. Som vanligt så tycker jag att det mest bara är skräp, men det är liksom trevligt ändå att bara segla runt och titta på folk. Med oss hem fick vi ghakko, jordgubbar och en gigantisk heliumhaj. Jo, och så fikade vi i skuggan av en stor syrén och det minnet bär jag i hjärtat och minns med ömhet.
Nu ska jag surfa vidare så länge lillen sover vidare.. Men tyst, för han sover så gott...

1 kommentar:

matts sa...

en blogg utan bilder är inte lika kul ska också fixa en kamera som jag bär med mig