torsdag, februari 16, 2012

Dagen i dag...

...har varit en väldigt lång arbetsdag, köttbullar och makaroner på middagsbordet när jag kom hem.
All denna flärd toppades med ett besök på Coop tillsammans med hela familjen. Inte alls så dumt faktiskt.
Under en period av livet (läs föräldraledigheten) såg jag besöken på stormarknader av olika slag som ren och skär lyx som jag gladeligen slet till mig. En stund för mig själv, i en annan värld.
I dag, när man helt enkelt får ta de tillfällen som bjuds när det gäller umgänge med familjen så gäller det att se alla små stunder som trevliga familjeutflykter. Och när vi väl hade fångat in Herman, som tagit sin tillflykt till olivburkarna, och varsamt tryckt ner honom i kundvagnen kändes det faktiskt ganska harmoniskt.
Nu laddar jag för en elevfri dag i morgon och den ska ägnas åt rättning, rättning och rättning. Sedan blir det plötsligt helg igen. Underbart!

Inga kommentarer: