måndag, mars 19, 2012

Gräsänkan

Min man befinner sig just nu långt härifrån, på en fjärran fjälltopp och njuter av vinter och skoterpassion.
Här sitter jag i min soffa, en inte alls särskilt bitter gräsänka i sina bästa år. I den öppna spisen sprakar en brasa och i mitt samvete surrar ett gäng omdömen som borde skrivas och som snart ska just det.
Alltid när Tobbe ska åka bort känner jag mig på förhand lite stressad över hur jag ska hinna med allt som behöver hinnas med två barn och ett jobb. Alltid blir jag lika glatt överraskad när det visar sig att det inte är någon större match. På många sätt flyter det mesta nästan bättre när man står själv vid rodret. Missförstå mig rätt. Det är inte så att jag vill kicka ut min man från planen. Men visst är det intressant hur smidigt det går när man inte behöver sitta och vänta på att någon annan ska ta tag i saker och ting för att man själv inte orkar.
Nä. Det var ju det där med samvetet. Ska bara pilla in en pinne i brasan. Och kanske koka en kopp te...

Inga kommentarer: